Părintele Victor Moise (1922-2015)

Am aflat că astăzi, 26 august 2015, părintele Victor Moise a fost înmormântat. A plecat dintre noi.  Am fost vecini pe când locuiam la Câmpulung Moldovenesc. Eram la acelaşi etaj, uşă în uşă.  Vecinii ne spuneau părintele în vârstă şi părintele tânăr. Am avut în repetate rânduri discuţii pe teme religioase. Era interesat să afle mai multe despre spaţiul evanghelic astfel că i-am trecut pragul apartamentului în repetate rânduri. El niciodată nu a venit la mine deşi ar fi vrut să-mi vadă biblioteca. Avea anumite prejudecăţi faţă de creştinii evanghelici. Îmi spunea: „ani de zile le-am spus altora cum să procedeze şi nu pot acum să trec peste ceea ce i-am îndemnat pe alţii facă”. Am apreciat sinceritatea şi principialitatea lui. La una dintre întâlniri, în 2004, mi-a dăruit un exemplar al unei cărţi pe care tocmai o încheiase. Era volumul 3 al unui material intitulat „Pentru credinţa strămoşească”. Considera scrisul ca pe o obligaţie. Simţea nevoia acută de a lăsa ceva în urmă.

Azi am aflat că a plecat dintre noi şi mai mult decât atât am descoperit detalii cu privire la persoana şi activitatea sa. AICI

David Reguş

Acest articol a fost publicat în DIVERSE și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

